วารสารวิจัย มข. มนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์

ปีที่ 6 | ฉบับที่ 1 มกราคม - เมษายน 2559

ชื่อเรื่อง :

-

Title :

Teachings Based on Socioscientific Issues in Science Classrooms: A Review Study

ผู้แต่ง :

-

Authors :

Sasithep Pitpiorntapin and Mustafa Sami Topcu

บทคัดย่อ :

-

Abstract :

 In recent years, teaching based on socioscientifi issues (SSIs) is being adopted to promote scientifi literacy. In this review study, we discuss the importance of SSI-based teaching and controversial issues surrounding it. Next, we present an instructional framework and discuss strategies and models for SSI-based teaching. We conclude with our observations for two types of SSI-based teaching adopted for tenth-grade students. Importantly, this study covers the keystones of SSI-based teaching, such as how SSIs can be explained and taught in classrooms from the perspective of science. Thus, our study has key implications for science teachers and related practitioners.

คำสำคัญ :

-

Keywords :

Socioscientifi issues, Teaching approach, Scientifi literacy

รายละเอียดวารสาร

    
    
    

    วารสารล่าสุด
ปีที่ 6 | ฉบับที่ 1 มกราคม - เมษายน 2559

    ติดต่อ
-

    โทรศัพท์ และ แฟกซ์
โทรศัพท์: -
แฟกซ์: -

    อีเมล์
-